Profilaktyka stomatologiczna Szczecin

Profilaktyka stomatologiczna Szczecin zapobiega występowaniu niepożądanych schorzeń jamy ustnej.

Swoim zakresem obejmuje:

• regularne badania kontrolne jamy ustnej
  • wdrożenie skutecznej, codziennej, efektywnej higieny jamy ustnej poprzez dobór odpowiednich czynności, przy pomocy szerokiej gamy szczoteczek rotacyjnych, sonicznych, irygatorów ustnych, nici dentystycznych, płukanek jamy ustnej itp.
  • fluoryzację mającą działanie przeciwpróchnicowe oraz znoszące nadwrażliwość zębów
  • terapię wapniową, która może zapobiec odwapnieniom zębów
  • lakierowanie zębów
  • wizualizację stanu zdrowia jamy ustnej przy pomocy kamery wewnątrzustnej o dużej rozdzielczości – wówczas lekarz wspólnie z Pacjentem ogląda struktury jamy ustnej i omawia ich stan
  • diagnostyka RTG

Podstawową zasadą profilaktyki stomatologicznej jest stwierdzenie, iż “Morbum evitare quam curare facilius est” (tłumaczenie z łaciny „Lepiej zapobiegać niż leczyć”). Tym samym, podczas wizyt Pacjentów w naszym gabinecie dentystycznym w Szczecinie Pogodno, dokładamy wszelkich starań, aby zdiagnozować schorzenia stomatologiczne w jak najwcześniejszym stadium, wdrożyć natychmiastowe leczenie, zaplanować wizyty kontrolne stanu zdrowia jamy ustnej oraz przyległych struktur.

Profilaktyka jamy ustnej – dlaczego jest tak istotna?

Zaniedbania higieniczne w obrębie jamy ustnej mają olbrzymi wpływ na zdrowie całego organizmu człowieka, niezależnie od wieku i płci. Bakterie obecne w jamie ustnej oraz ich produkty przemiany materii mają wpływ na:

• choroby układu krążenia
  • choroby tarczycy:  niedoczynność, nadczynność, choroba Hashimoto
  • choroby gruczołów płciowych
  • choroby układu nerwowego
  • choroby nerek
  • przebieg cukrzycy typu I oraz typu II
  • choroby immunologiczne
  • choroby spichrzeniowe
  • niewydolność mięśnia sercowego
  • skazy krwotoczne
  • choroby narządów zmysłów
  • choroby geriatryczne
  • choroby nowotworowe
  • zaburzenia hormonalne
  • rekonwalescencję po zabiegach operacyjnych
  • rekonwalescencję po chemioterapii
  • rekonwalescencję po radioterapii
  • choroby górnych i dolnych dróg oddechowych
  • nadciśnienie tętnicze
  • stan zdrowia pacjentów po przeszczepach serca, nerek, trzustki, wątroby, soczewek
  • powikłania przyjmowania leków immunosupresyjnych
  • choroby neurologiczne
  • choroby reumatyczne

Profilaktyka stomatologiczna Szczecin obejmuje regularne uczęszczanie na wizyty higienizacyjne (optymalnie co 3 – 6 miesięcy), wdrożenie efektywnej higieny jamy ustnej poprzez dobór odpowiednich czynności, przy pomocy szerokiej gamy szczoteczek rotacyjnych, sonicznych, irygatorów ustnych, nici dentystycznych, płukanek jamy ustnej itp.

Jeśli zatem dawno nie byłeś u dentysty – koniecznie zgłoś się na konsultację! Nie czekaj na ból i umów się do naszego gabinetu stomatologicznego w Szczecinie w dzielnicy Pogodno!